Specifika pro Kolej 17. listopadu: Porovnání verzí
Řádek 7: | Řádek 7: | ||
Každý matfyzák dříve nebo pozdeji objeví, že tramvajové zastávky s názvem ''Nádraží Holešovice'' jsou dvě. A to tehdy, když zrovna vystoupí na té špatné a zmateně se rozhlíží, kde to je. Do odlehlejší zastávky jezdí tramvaje 17. Buď můžete tramvajemi pokračovat až do zastávky Trojská a přesedlat pěšky, anebo se pořádně rozhlédnout, dokud nespatříte budovu nádraží či červenou ceduli označující metro a projít buď tunelem nebo perónem metra na obvyklou zastávku. |
Každý matfyzák dříve nebo pozdeji objeví, že tramvajové zastávky s názvem ''Nádraží Holešovice'' jsou dvě. A to tehdy, když zrovna vystoupí na té špatné a zmateně se rozhlíží, kde to je. Do odlehlejší zastávky jezdí tramvaje 17. Buď můžete tramvajemi pokračovat až do zastávky Trojská a přesedlat pěšky, anebo se pořádně rozhlédnout, dokud nespatříte budovu nádraží či červenou ceduli označující metro a projít buď tunelem nebo perónem metra na obvyklou zastávku. |
||
== Dvěstějednička== |
|||
Po zrušení zastávky Pelc-Tyrolka ve směru Nádrhol se stala aspirantem na kolejní autobus. Nicméně v tomto směru jí šance kazí několik faktorů - navzdory optimistickému jízdnímu řádu je pravděpodobnost příjezdu autobusu rovnoměrně a spojitě rozdělena v průběhu celého dne. Ze strany dopravního podniku byla snaha situaci vylepšit a bylo provedeno metodicky bezchybné měření v pátek během zkouškového, kdy se zjistilo, že většina lidí potřebuje autobus mezi 8-9 ranní. Byly tedy sníženy intervaly v tuto dobu, bohužel s malým úspěchem. Na druhou stranu to matfyzákům poskytuje prostor pro filozofické debaty, jestli ujel jejich autobus, který má jet za minutu nebo autobus, nebo autobus, který měl odjet před devíti minutami. Nejen proto se objevují neověřené zvěsti, že to vše je v rámci moderní inscenace známého díla Čekání na Godota. |
|||
== Stodvanáctka == |
== Stodvanáctka == |
Verze z 10. 7. 2015, 11:50
Přístupové cesty na kolej
Nejdůležitějším bodem, odkud se cestuje na kolej, je stanice metra Nádraží Holešovice. Odtud se na kolej buď jde pěšky přes most, nebo jede autobusem. Cesta pěšky trvá patnáct minut, ale pokud opravdu spěcháte, můžete to uběhnout i za pět minut. Autobusem se jezdí buď linkou 112 na zastávku Pelc-Tyrolka, která je koleji nejblíže, nebo na Kuchyňku autobusem číslo 201. Až se budete rozhodovat, jestli jet na Kuchyňku, nebo na Pelc-Tyrolku, vězte, že průměrnému matfyzákovi trvá cesta z Kuchyňky o 3–4 minuty déle než cesta z Pelc-Tyrolky.
Při cestách od Výstaviště (tedy např. ze Štrossmayeráku nebo Právnické fakulty), se s výhodou používá tramvaj 17 do zastávky Trojská (z koleje: po silnici k ZOO, až narazíte na tramvajové koleje). Cesta na tramvaj trvá asi osm minut nebo se dá využívat 112 ve směru k ZOO na stanici Povltavská. Cestou z Povltavské na kolej občas potkáte veselé bezdomovce.
Každý matfyzák dříve nebo pozdeji objeví, že tramvajové zastávky s názvem Nádraží Holešovice jsou dvě. A to tehdy, když zrovna vystoupí na té špatné a zmateně se rozhlíží, kde to je. Do odlehlejší zastávky jezdí tramvaje 17. Buď můžete tramvajemi pokračovat až do zastávky Trojská a přesedlat pěšky, anebo se pořádně rozhlédnout, dokud nespatříte budovu nádraží či červenou ceduli označující metro a projít buď tunelem nebo perónem metra na obvyklou zastávku.
Dvěstějednička
Po zrušení zastávky Pelc-Tyrolka ve směru Nádrhol se stala aspirantem na kolejní autobus. Nicméně v tomto směru jí šance kazí několik faktorů - navzdory optimistickému jízdnímu řádu je pravděpodobnost příjezdu autobusu rovnoměrně a spojitě rozdělena v průběhu celého dne. Ze strany dopravního podniku byla snaha situaci vylepšit a bylo provedeno metodicky bezchybné měření v pátek během zkouškového, kdy se zjistilo, že většina lidí potřebuje autobus mezi 8-9 ranní. Byly tedy sníženy intervaly v tuto dobu, bohužel s malým úspěchem. Na druhou stranu to matfyzákům poskytuje prostor pro filozofické debaty, jestli ujel jejich autobus, který má jet za minutu nebo autobus, nebo autobus, který měl odjet před devíti minutami. Nejen proto se objevují neověřené zvěsti, že to vše je v rámci moderní inscenace známého díla Čekání na Godota.
Stodvanáctka
Je náš kolejní autobus. Jezdí do ZOO. Většinou na ní nejsou návaly, ale u některých spojů se z ní stává induktivní autobus (když už se tam vešlo n lidí, vejde se jich tam i n+1). Nevejdou se pouze ti, kteří vyměknou. Bohužel indukce se nevztahuje na kočárky. Ačkoliv (možná právě proto) neexistuje v autobuse místo, kam by se kočárek nedokázal procpat, je mnohdy problémem se z autobusu přes vzájemně zaklíněné kočárky dostat. Velice poučné je v období školních výletů sledovat marné snahy učitelek na Holešárně narvat do stodvanáctky celou třídu najednou. Posledních pár let zavedla pražská ZOO v teplých měsících dopravu z Holešárny do ZOO za korunu (dříve zdarma) a vyjíždí tzv. Zoobus, který staví až v cílové stanici. Bohužel většina cestujících se stejně natlačí do stodvanáctky, která jede o minutu dříve, a za ní jede Zoobus prázdný.
Hra
Hru hraje každý cestující autobusem 112. Každy, kdo v autobuse zmáčkne tlačítko STOP, prohrál. Pokud na zastávce nestojí lidi, hraje se tzv. Hardcore mode. Nejbližší zastáka, na které autobus zastaví je Čechova škola, odtud je možno jet autobusem 112 zpět na Nádrhol, nicméně ne kolem koleje. Legenda praví, že se celé kolo dá objet i dvakrát, než autobus zastaví někdo zvenčí.
Ideální algoritmy MHD
Ideální algoritmu pro pohyb z koleje do jiných částí Prahy naleznete na této stránce.